Ευ Ομιλείν blog
Χρήσιμα άρθρα και πληροφορίες

Ατυχήματα της μητέρας, αιμορραγίες, επιδημίες, μολύνσεις, τσιγάρο, αλκοόλ, ναρκωτικά, ψυχικές ασθένειες, έντονο στρες, κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εξέλιξη του βρέφους

Συνεχείς βαριές αρρώστιες τα πρώτα χρόνια του παιδιού εμποδίζουν την εξέλιξη της ομιλίας και την γενετική ανάπτυξη
Κληρονομικότητα
Συνθήκες ζωής, οικογενειακή ατμόσφαιρα και τρόπος ομιλίας γονέων και περιβάλλοντος προς το παιδί
Ασφυξία κατά την γέννηση μπορεί να φέρει αλλοιώσεις στα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να έχουμε ανωμαλίες στην έκφραση και την κατανόηση του παιδιού.
Οι τραυματισμοί κατά τον τοκετό επιφέρουν αρκετές γλωσσικές και κινητικές καθυστερήσεις
Ορθοδοντικά προβλήματα -Σιδερικά Πιπίλα
Προβλήματα ανατομίας – φυσιολογίας ρινικής στοματικής κοιλότητας

Ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά από την γέννηση τους έως:
1. Τον πρώτο χρόνο
2. Από 1 έως 2 χρονών
3. Από 2 έως 3 χρονών
4. Από 3 έως 4 χρονών


Eρωτηματολόγιο για την ανάπτυξη του λόγου σε παιδιά έως:

1. 18 μηνών

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ:
1. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΥ ΜΙΛΑ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΦΩΝΗ?
2. ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΛΕΤΕ?
3. ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ?
4. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΑ ΛΕΠΤΑ?

ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
1. ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΟΤΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑΣΕΤΕ?
2. ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΕ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΜΗΣΗ?
3. ΠΑΙΖΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ?

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ:

1. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ”ΟΧΙ”?
2. ΑΝ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ”ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΠΑΛΑ” ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΒΡΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ?
3. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΓΝΩΡΙΜΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΑΝ ΤΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΕΤΕ?

ΕΚΦΡΑΣΗ :
1. ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ?
2. ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΝΕΕΣ ΛΕΞΟΥΛΕΣ?
3. ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΔΥΟ ΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ?

 2. 2,5 ετών

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ:
1. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙOΣ ΤΟΥ ΜΙΛΑ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΦΩΝΗ ΑΠΟ ΠΙΣΩ?
2. ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ?

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
1. ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ?
2. ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΓΝΩΡΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΕΙ?

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ:
1. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑΤΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΥ ΤΟ ΔΕΙΞΕΤΕ?
2. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΜΙΑ ΣΥΝΘΕΤΗ ΟΔΗΓΙΑ?

ΕΚΦΡΑΣΗ:
1. ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ?
2. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ?
3. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΝΕΕΣ ΛΕΞΕΙΣ?
4. ΚΑΝΕΙ ΜΙΚΡΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ?
5. ΜΙΛΑΕΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ?

3. 4,5 ετών
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ:
1. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΧΑΜΗΛΟΦΩΝΑ ΑΠΟ ΠΙΣΩ?
2. ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑ ΕΝΕΡΓΑ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΔΙΗΓΕΙΣΤΕ ΚΑΤΙ?
3. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΟΤΑΝ ΕΜΠΛΑΚΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΑΖΙ ΣΑΣ?

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ:
1. ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ, ΤΙΣ ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΛΕΤΕ?
2. ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΠΟΥ?
3. ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΤΑ ΟΤΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΘΟΥΝ?

ΕΚΦΡΑΣΗ:
1.Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ?
2. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΕΙ ΟΡΘΑ ΤΟΥΣ ΗΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ?
3. Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΗ, ΟΜΑΛΗ ΡΟΗ?
4. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ?
5. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ?
6. ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ?
7. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΗΓΗΘΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΕ Η ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ?

Αν ο αριθμός αρνητικών απαντήσεων(απαντήστε ΝΑΙ ή ΟΧΙ σε κάθε ερώτηση), για κάθε ομάδα, είναι άνω των δύο τότε προτείνουμε να απευθυνθείτε σε Λογοπεδικό για αξιολόγηση.

Πηγή: CPLOL-LCSTL-Π.Σ.Λ-Ευ Ομιλειν